SP-2:.### Z01### commande groupée Vruzend pour batterie 18650 sans soudures Forum Cyclurba.fr. Chargeurs et batteries au Lithium

Nouvelle discussionNouveau message Derniers messages Recherche forum
18 messages.      1 2 - commande groupée Vruzend pour batterie 18650 sans soudures [21876]
Wiz
03-03-2018 à 09h44

Jacques74 a écrit :
Je ne suis pas vraiment étonné, cela a été rapporté plusieurs fois (mauvaise qualité du plastique). Peut-être faudrait il les mettre un peu en température avant ? Par ailleurs les barrettes de connexion (en acier) sont assez limitées en intensité... @Naholyr, Actuellement et à mon avis, le meilleur kit sans soudure et le plus abouti...

J'ai mis les blocs plastique devant le poêle avant de les insérer, ils étaient dans les 25°C
j'ai survolé les liens que tu as postés, le 1er semble "facile" à utiliser, mais dans mon cas il serait revenu à 2.5 / 3 fois plus cher que le vruzend.

Pour le 2e lien, c'est vaste j'ai regardé très superficiellement, il faut une imprimante 3D ? quel prix de revient (récurrent / non récurrent) ?

je m'étais posé la question d'utiliser un kit de ce genre :
www.aliexpress.com
Ca serait beaucoup moins cher, facile à remplir/changer... Mes interrogations venaient de l'intensité max que ça peut faire passer, mais dans mon cas (10s3pb = 30 cellules), 42 V avec un moteur de 250W max, ca fait 250 / 42 / 30 soit environs 0.2 A par cellule ou 8 W, donc pas besoin de métal ultra intense...

Anonyme, 47 msg, (FR-31).
 Citer Alerter [556695]
Jacques74
03-03-2018 à 10h48
Acceder au profil du membre

Wiz a écrit :
Pour le 2e lien, c'est vaste j'ai regardé très superficiellement, il faut une imprimante 3D ? quel prix de revient (récurrent / non récurrent) ?

On peut soit imprimer soi-même les boitiers, soit commander en kit complet.
Dans le sujet proposé j'avais fait en plus des essais de fabrication des barrettes en cuivre de 0.5mm (avec ma petite CNC), mais comme les prix ont diminués, au final on y gagne pas énorme et on y passe surtout beaucoup de temps...

Pour donner un exemple, un kit complet (chez le vendeur) pour une 13s4p revient a 116 euros (sans fdp)
et pour une 13s5p, 129 euros.
Ah j'oubliais, il faut aussi ajouter env. 18 euros pour les connexions séries d'une 13s

- En imprimant soi-même, une 13s4p (ou 5-6-7-8P c'est pareil !) va couter 73 euros de quincaillerie (série compris) + fil imprimante, ça revient quand même pas mal moins cher
Voir la page shop : 18650.lt

J'ai pu tester le principe, c'est vraiment bien réfléchi et costaud.
Le gros avantage est de pouvoir réutiliser les boitiers // et changer facilement les cellules, tout ça avec juste un tournevis et un montage très rapide !
L'intensité max est aussi de mise, le gars a même fait des tests jusqu'à 200A et sous "secouages" forcés
18650.lt

C'est vraiment une bonne alternative à la soudure à points (définitive), et d'une qualité largement supérieure à Vruzend !
En revanche ça limite un peu les formes possible du pack, par exemple une batterie en triangle ou arrondie sera plus difficilement réalisable.
- quoi qu'on peut assez facilement ruser en décalant les boitiers ;)

Anonyme, 17343 msg, (FR).
 Citer Alerter [556723]
publicité
03-03-2018 à 10h48
Transformez votre vélo en vélo électrique !
Lien commercial -292-

Wiz
03-03-2018 à 10h54
de mon côté j'ai écrit à nkon.nl ou j'ai acheté le kit, ainsi qu'a Vruzend qui m'avait donné ses tarifs d'expédition.
Nkon m'a répondu (j'expliquais avoir eu une mauvaise qualité, et demandé si j'étais le seul) :

Hi,
No I get lot of complaints. Vruzend has a new version, and offered to replace all of the old plastic parts with new ones for free if I take 500 kits, I think I take that offer.
Regards,
Arjan

Il confirme donc avoir reçu de nombreuses plaintes et que Vruzend a réalisé de nouvelles pièces, et lui propose de les échanger gratuitement s'il achète 500 kits...
En pratique j'imagine que ça ne change rien pour ses clients ayant acheté les mauvais kits.

Citer Alerter [556725]
Wiz
03-03-2018 à 12h42
Du nouveau, une réponse de Vruzend, ci-dessous.
La société semble sérieuse et assume le problème de qualité de son kit.
Si le kit ne présente pas les défauts que j'ai décrits, alors cela devrait être une solution pratique et peu chère.

Hello Sir,

Kindly accept my apologies. We have a new upgraded kit.

The batch from which you got your kit, we had trouble with it. The fault is ours not yours.

I can send you a free replacement of our new kits.

The caps are redesigned and use a different stronger polymer.

I have attached the assembly pdf. You can view the pics and see the caps are different.

We just launched the new caps a few days back and even in the video www.youtube.com we acknowledge our fault and are requesting any body who had trouble to contact us so we can make it up to them.

Am really very very sorry for the trouble.

Thank you.
Have a nice day.
Regards,

Citer Alerter [556745]
Wiz
03-03-2018 à 13h40
voici leur dernière réponse qui explique les problèmes rencontrés et les solutions apportées.
Ils doivent m'envoyer un kit de remplacement, je vous tiendrai au courant de mes tests lorsque je l'aurai reçu et testé.

Hello Sir,

PFA assembly guide.

That will be very kind of you to include our answer.

Could you give me a link to the forum.

Our molding machine died and we had to outsource the making of the caps.

The guy who made it made a mistake in maintaining the flow temperature and cooling time resulting in them cracking.

We have a new and a bugger machine now.
We have also upgraded the caps to the new ones. You can go through the pics in the assembly steps and you will realise the caps shown are different from yours.

The caps are very smooth and strong and of high quality. I guarantee you won't be disappointed. Also with the new caps making connections is easier. You will notice when you use them.

I will be very grateful if you can upload the pics shown in the assembly pics on the forum, and let others know our side of the story.

Sir I have also attached pictures of our new copper based V2. It can handle upto 20A of continuous discharge. With the resistance as low as that of a spot welded pack. The internal contact is of a different design and doubles up as a stopper. So all cells go in evenly and there is no contact issue. These will be out soon. Will be very grateful if you could upload these pics out there too.

Also could you kindly give me the link to the forum.

Thank you.

Citer Alerter [556751]
Naholyr
03-03-2018 à 16h11
Acceder au profil du membre
C'est très honnête et de bonne foi, c'est appréciable !

Nicolas, 121 msg, 38 ans. Villefranche Sur Saone (FR-69). byteclub.fr
 Citer Alerter [556771]
Vruzend
04-03-2018 à 06h28
Hello Everyone,

I do not know French so real sorry about that. I have been introduced here by Wiz.

We are the guys who makes the Vruzend Kits.

Firstly my apologies for all the troubles. Believe me when I say it we do try real hard to send out stuff of best quality.

However our last batch was defective. Micah has said that in our last video too www.youtube.com and we have openly mentioned it in various comments on other forums.

A while back our molding machine died and we had to out source the molding of caps. Initial lots were up to specs. One lot wasn't. Due to improper flow temperature and cooling time combo the caps had a tendency to crack some times. Whoever, ever emailed us with a complain, we have sent full replacement/ full refund. We always have and always will stand by our product.

There have been times we have given away kits for FREE to vets, school professors, ex-cops and fire fighters.

We appreciate all feedback, praises and constructive criticism. Every feedback helped us to improve and better the product. So a big big big thank you to all you guys out there. We took every word of your feedback very very seriously. We have really really tried to incorporate as much of your feedback into the V1.5s and the V2s as possible.

We have been working hard as a company to be not just professionally progressive, but socially progressive as well. Did you know your Vruzend kits get made by women and the entire plant is run and operated by women?. Its a social initiative. Our way of giving back to the society. These woman are sole bread winners for their family. And uptil about 9 months back they could neither read nor write English. Today they know English numbers, basic sentences and most of all they know some stuff about lithium ion cells too!!. We also sponsor the education of their kids in the area.

So yes back to the discussion,we did have some trouble with our quality check, that was mostly because difference in perception. Took a while to teach them. We have been quietly selectively selling the V1.5 caps since November. And the feed back has been nothing but great. Thats why we announced them last week instead of a couple of months back. We needed them to be tested at the user end.

Not just that, we had some trouble at the manufacturing end. The guy who makes the bolts for us messed up the dimensions and on a few kits you couldn't place more than 2 bus bars. Some bolts had their dog points (The non discussioned part of the bolt so discussioning the nut is easier) perfect, some were below par.

We have been working tirelessly on the V2. There have been a lot of changes that we have brought about.

The caps have been re-designed, and the physical shape is similar to the new SS V1.5 that was just announced.

We have changed the polymer making it more durable and smoother. They slide in a lot smoother and establishing contact is way easier.

We have changed the design of the internal contact too for the V2. It doubles up as a stopper now. So your cell doesn't get pushed in all the way. It will go in till a limit. There's a few more small changes and upgrades that are in the works as well.

Initial tests have shown the V2 prototypes to be capable of at least a 20A discharge. We are working on one final tweak .The IR too is similar to that of a spot welded pack. We have been testing it extensively. In fact the V1 served as a perfect study guide helping us and directing us over these 9 months.

If you think about it, the V1 itself has seen 3 changes till now.

First came the white transparent caps, with the dog tail bolts. Then came the coloured caps with the full discussion bolts. And now the new V1.5 caps with a better design and different polymer with longer bolts. You can place about 5 if not 6 bus bars on each bolt!

Along the way we did face a lot of challenges.

For the new caps, we are using a mix of polymers to achieve the desired smoothness softness and yet maintain high tensile strength. Also it prevents the caps from going hard over prolonged usage.

One more thing, polymers have a glass transition point. The previous polymer we used to use, the glass transition temp was at about 15C.
The current mix of polymer has a transition temp of -5C. So you can assemble your pack even at sub zero temps. Though you can use the caps at far lower temps, its the assembly that would be a bit hard below the glass transition temp.

By transition temp I mean the temp below which the caps are most susceptible to splitting reason being they are made a tad bit tighter to accommodate the various sizes of 18650 cells.

Also not to forget due to the metal contacts inside the caps, the contraction and expansion rates of the metal and the polymer actually vary. This becomes prominent at lower temps. Not so much at higher temps.

In the previous polymer that is the virgin pp we had, properties were very susceptible to the temperature at which it was molded. That's exactly why we had an issue with one of the lots like I mentioned above.

Not only have we changed the polymer, we have also changed the compound from which the colours were made. Master batches are made from various polymers, so we changed the one we used to use. So all of this has made a whole lot of difference.

So we are really extremely sorry for all the troubles. We have given FREE replacements or full refunds to every single person who has contacted us. We always have and always will stand behind our product. We have been selling the V1.5 since November and we have had only good reviews.

Visit the links below for more pictures of the V2 . The V2 can currently handle upto 20A and has IR as low as a spot welded pack. We are working on a few last minute changes to bring about more improvements.

endless-sphere.com

endless-sphere.com

endless-sphere.com

Thank you so very much.

Feel free to let us know what you guys think.

You can reach us at vruzend(at)gmail(dot)com

*-----*
Just an update,

We have another re-seller in the UK www.ebay.co.uk

He has the latest V1.5 caps. A bit more expensive than what nkon sells them for cause he is a small re-seller, but he has the latest caps.
*-----*

Anonyme, 2 msg, (FR-40).
 Citer Alerter [556849]

Messages fusionnés le 2018-03-04 07:16:28 par Fandez.
publicité
04-03-2018 à 06h28
Lien commercial -303-

Wiz
17-03-2018 à 22h06
Bonjour,

juste un message pour vous informer que quelques jours après mes échanges avec Vruzend, j'ai reçu un nouveau kit (gratuitement).
Je n'ai que rapidement testé l'assemblage des éléments, sans y insérer des batteries.
Ce nouveau kit permet effectivement d'assembler les éléments bien plus facilement entre eux. Il n'y a pas ces bavures un peu partout sur les éléments.
Le plastique semble également un peu plus flexible, ce qui doit éviter qu'il ne se fissure quand on insère les cellules.

Voila, tout cela pour confirmer le sérieux de cette société.

Cordialement,
Bruno

Alerter [559850]
18 messages.      1 2 - commande groupée Vruzend pour batterie 18650 sans soudures - Lu 2768 fois. [21876]
retour en haut de page Messages récents
répondre dans cette discussion
En ce moment sur le tchat
Le 02 à 17h37 Ptit-philou Et surtout bonne santé ! Pas facile de rouler avec un genou en moins
Le 02 à 19h19 Havoc Viens avec nous sur le forum !
Le 06 à 00h07 Kim ce message comporte une illustrationSalut tout le monde il y a quelqu’un qui peut m’aider à modifier la puissance de ma vélo c’est une inmotion p2 voilà la photo du...
Le 09 à 11h08 Ptit-philou Pas sur le tchat > faire un message détaillé sur le forum pour toutes questions techniques...
Le 12 à 14h56 Tesa bonjour
quelqu un peut il m aider a choisir une nouvelle batterie pour ma viron 1000 car j ai du mal a trouver.elle a trois batterie...

Réparer et entretenir son vélo soi-meme
Lien commercial -181-

Transformez votre vélo en vélo électrique !

Reconditionnement batterie Lithium