Fatal error: Call to undefined function VerifGetPost() in /home/cyclurba/public_html/cyclurba.fr/cache/jccache.php on line 12
Nouvelle discussionNouveau message Derniers messages Recherche forum
9 messages.    - samedi 27/9 silver : code erreur 500 [26103]
Moustache44
27-12-2019 à 18h02
depuis 4 semaines, plusieurs fois par sortie, le moteur s’arrête, je redemarre la console intuvia et le vélo repart... démontage et nettoyage des connexions sans résultat. Il n'y a jamais eu de mise a jour logicielle sur ce vélo. depuis le 22dec, code erreur 500 : retour prévu en SAV. Premiere panne sur ce vélo de 5ans1/2 et presque 13000 km.

Anonyme, 7 msg, (FR-44).
 Citer Alerter [648209]
Havoc
27-12-2019 à 19h31
Acceder au profil du membre
Beau kilométrage en effet ! Peut-être ne s'agit-il que d'une visite d'entretien périodique ?

Bruno, Modérateur,57767 msg, 55 ans. Etampes (FR-91). [mon blog] Vtf 12km/j/IntercontinentalBBS/Sunn Revolt/XChox/Motive/Dogg
 Citer Alerter [648227]
publicité
27-12-2019 à 19h31
Creation du fichier https://cyclurba.fr/fichier/pub_log.txt
Réparer et entretenir son vélo soi-meme
Moustache44
28-12-2019 à 11h33
RDV SAV le 7 janvier, a suivre ...

Anonyme, 7 msg, (FR-44).
 Citer Alerter [648288]
Moustache44
08-01-2020 à 11h45
Bon, verdict de mon velociste : moteur a changer. Il me dit que sur ce type de moteur (active cruise) associé avec un VTTAE, la durée de vie est plus courte que sur une utilisation ville/route. Si ce probleme est connu, est-ce que Bosch fait un effort sur la prise en charge partielle du cout de remplacement ? Ca va tourner autour des 700 E, (j'attends un devis).

Anonyme, 7 msg, (FR-44).
 Citer Alerter [649948]
Ptit-philou
08-01-2020 à 12h12
Pour info, à mettre à jour :

Codes erreur BOSCH - ERROR ON EBIKE BOSCH DRIVE UNIT
New Products Press Tech info Video
Date: 16/08/2017
www.ridewill.it

List of the most common error codes concerning the BOSCH Drive Unit and actions to be taken to solve them.

500 Internal error of the drive unit. Restart the system
502 Illumination error, voltage is too high / too low when the light is turned on or off (only if the bike lighting is connected to the drive unit). Check the light and the associated wiring. Restart the system
503 Speed sensor error. Possible causes of Error Code 503: incorrectly mounted magnet (excessive distance from sensor, incorrect mounting position), Bosch non-original magnet, insufficient rigidity of rear of bike or rear wheel, Speed sensor cable break, not inserted or loose pin in the drive unit, warning about various tuning methods. Check the mounting, wiring and contacts of the sensor and restart the system
510 Internal sensor error. Restart the system
511 Internal error of the drive unit. Restart the system
530 Battery pack error. Check if a Bosch original battery is installed. Switch off the eBike, remove the battery pack and reinsert the battery pack. Restart the system
531 Configuration error. It has been installed a wrong software for the Line series (Performance Line / Performance Line CX) or the type of bike (Cruise / Speed, derailleur / gearbox in the hub). Upgradeand update the software to the correct product line / the correct bicycle type. Restart the system
540 Temperature error. The eBike is outside the permissible temperature range (lower than -10°C or higher than 80°C). Switch off the eBike system and allow the drive unit to either cool down or heat up to the permissible temperature. Restart the system
550 An improper load was detected. Remove load. Restart the system

Haibike‎ > ‎Haibike Race‎ > ‎
2. Error Codes - Error Code Description Troubleshooting
410 One of more buttons of the HMI are blocked. Check if any buttons are blocked, e.g. from dirt or debris. Clean the buttons if required.
414 Connection problem of the operating unit. Check connections and contacts.
418 One of more buttons of the operating unit are blocked. Check if any buttons are blocked, e.g. from dirt or debris. Clean the buttons if required.
422 Connection problem of the drive unit. Check connections and contacts.
423 Connection problem of battery pack. Check connections and contacts.
424 Communication error among the components. Check connections and contacts.
426 Internal time-out error. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
430 Internal battery of HMI empty. Charge HMI ( in holder or via USB port).
440 Internal error of the drive unit. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
450 Internal software error. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
490 Internal error of the HMI. Check the HMI.
500 Internal error of the drive unit. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
502 Illumination error. Check the light and the associated wiring. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
503 Speed sensor error. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
510 Internal sensor error. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
511 Internal error of the drive unit. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
530 Battery pack error. Switch off the eBike, remove the battery pack and reinsert the battery pack. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
531 Configuration error. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
540 Temperature error. The eBike is outside the permissible temperature range. Switch off the eBike system and allow the drive unit to either cool down or heat up to the permissible temperature. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
550 An improper load was detected. Remove load. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
602 Internal battery pack error while charging. Unplug the charger from the battery pack. Restart the eBike system. Plug the charger into the battery pack. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
602 Internal battery pack error. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
603 Internal battery pack error. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
605 Battery pack temperature error. The eBike is outside the permissible temperature range. Switch off the eBike system and allow the drive unit and battery to either cool down or heat up to the permissible temperature. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
605 Battery pack temperature erro while charging. Unplug the charger from the battery pack. Allow the battery pack to cool. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
606 External battery pack error. Check the wiring. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
610 Battery pack voltage error. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
620 Charging error. Replace the charger. Contact your Bosch eBike dealer.
640 Internal battery pack error. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
655 Multiple battery pack errors. Switch off the eBike system. Remove the battery pack and reinsert it. Restart the system. If the problem persists, contact your Bosch eBike dealer.
656 Software version error. Contact your Bosch eBike dealer to perform a software update.
No Display Internal error of the HMI. Restart your eBike system.

Philippe, 2015 msg, 46 ans. Nantes (FR-44). BMW Cruise e-Bike/ Naka. E-City 68/ Vastro Geco/ Matra e-Mo+
 Citer Alerter [649951]

Message modifié le 2020-01-08 12:15:13 par Ptit-philou.
Ptit-philou
08-01-2020 à 12h17
Sinon j'ai vu sur le E-Fit 150 que les moteurs Ananda se montent sur des cadres prévus pour moteur pédalier Bosch.
Je me demande si on peut acheter un système Ananda, et à quel prix...
Pas sur que les particuliers aient accès aux pièces : à quand un système chinois pas cher compatible ?

Philippe, 2015 msg, 46 ans. Nantes (FR-44). BMW Cruise e-Bike/ Naka. E-City 68/ Vastro Geco/ Matra e-Mo+
 Citer Alerter [649954]
Havoc
08-01-2020 à 17h12
Pas sûr qu'il soit beaucoup moins coûteux. Ce n'est pas un moteur de seconde zone et Bosch ne pratique pas des tarifs excessifs.

Bruno, Modérateur,57767 msg, 55 ans. Etampes (FR-91). [mon blog] Vtf 12km/j/IntercontinentalBBS/Sunn Revolt/XChox/Motive/Dogg
 Citer Alerter [649990]
Moustache44
09-01-2020 à 14h06
Voici le verdict : moteur : 665,90 euros et MO : 90 euros ; pas de prise en charge bosch, car le vélo a plus de 5ans (sinons la MO aurait été prise en charge).

Anonyme, 7 msg, (FR-44).
 Citer Alerter [650120]
publicité
09-01-2020 à 14h06
Havoc
09-01-2020 à 15h07
Si tu es reparti pour 13 000 km, ce que je te souhaite, c'est relativement indolore.

Alerter [650134]
9 messages.    - samedi 27/9 silver : code erreur 500 - Lu 426 fois. [26103]
retour en haut de page Messages récents
Creation du fichier https://cyclurba.fr/fichier/forum_compteur.txt
répondre dans cette discussion
En ce moment sur le tchat
Le 16 à 11h07 Danakone Bonjour,
Est-ce que l'un d'entre vous a déjà utilisé ce chargeur?
cyclurba.fr
Le 16 à 17h12 Havoc Bonjour, la Shoutbox sert à afficher des messages d'information, ça ne sert à rien de poser des questions techniques dans cette fenêtre...
Le 16 à 19h00 Titif Je ne trouve aucunes discussion sur ce sujet, et en cherchant sur le net j'ai réussi a debrider le Nouveau VTT Essentiel Boulanger que je...
Le 16 à 20h49 Havoc Bonsoir, tu pourrais nous présenter ce vélo dans la rubrique [url=https://cyclurba.fr/forum-velo/6/vn-los-assistn-s-motorisn-s.html]VAE[...
Le 18 à 17h26 Phildam bonjour a tous, je cherche la marque du moteur d'origine velowatt belleville 2017 (roue arriere) j'ai chercher sur le forum j'ai pas...

Accédez à notre site www.power-e-bike.fr

Moteurs et batteries pour votre vélo électrique